K van Kwetsbaarheid


De K van KLM, van koekjes, van keigaaf, van keispannend en van allerlei andere uitersten. Maar ook die van…

Precies, de k van kwetsbaarheid.
Of het nou om mensen, Merken (bewust met hoofdletter ;)) of organisaties gaat. Kwetsbaarheid mag, kan en is… keigaaf. Wat het is gedurfd. Getuigt van lef. In plaats van ‘kwetsbaar’ zoals het soms een negatieve lading krijgt.
Het is wel vaker een thema merk ik in mijn omgeving en ik las er recentelijk dit ‘versje’ over.
“Het is niet erg… om het af en toe even niet te weten. Integendeel.
Door te tonen waar je niet zeker van bent, laat je zien hoe sterk je bent.
Door klein te durven zijn, ben je een groot mens.
Kwetsbaarheid en onzekerheid zijn vaak de aanjagers om te komen tot creatieve oplossingen.
Kwetsbaarheid betekent jezelf durven tegenkomen.
Je kunt je er tegen afzetten, maar dan verlies je aan karakter.
Eraan toegeven is het begin van een race naar een nieuw avontuur.
Ontkennen dat het er is, ontneemt je de mogelijkheid om te excelleren.”
Uit: boekje van a tot z van Eric Nijkamp

Gepubliceerd op 20 mei 2013

Geschreven door: WendyRaakt